neděle 20. září 2009

Vzpomněl jsem si na zahálející vysavač na listí

Blíží se podzim a současné dlouhé sucho už barví listí na mnoha stromech. Vypadá to, že listí bude padat dříve než obvykle.  Kdysi jsem si koupil vysavač na listí (v akci). Zkusil jsem jeho základní funkci, ale listí jsem opravdu vysával jen jednou. Manipulace s vakem mě brzy omrzela.  Ale v listopadu ten stroj využívám hlavně jako odfukovač listí, na který se přepne jednou páčkou. Je to lepší práce než hrabání. Listí zafoukám do koutů a k plotu a tam už se může nakládat nebo nechat ležet.

Na ten princip podzimního úklidu jsem si nyní vzpomněl při čtení článku  Honeybees 'buzz off' tramp ants (včely odfukují mravence) o tom jak se včely brání mravencům.  Mravence odfukují pomocí intenzivního mávání křídly. U článku je i krátké video, jak včelka prudkým zamáváním křidélek vytvoří malý fukar.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář na blogu fcelar.blogspot.com