čtvrtek 27. května 2010

Zloději ukradli 33 úlů se včelami

V USA ze včelí farmy v Baldwinu, Wisconsin.
Dale Wolfovi z Farmy Wolf Honey Farm bylo koncem dubna ukradeno 33 úlů. Každý úl měl 35,000 až 40,000 včel a byl hodnocen na $150. I když jsou úly kryty pojištěním, očekávaný med z nich není pojištěn. Wolf Přišel o tisíce dolarů v ceně medu.
"Za celou dobu co včelařím jsem něco takového nezažil", řekl Wolf, 68. Je mi z toho fyzicky špatně."
Je běžné že úly se kradou v Kalifornii, kde je velký příliv komerčních včel přes zimu, ale něco takového se nestává v západním Wisconsinu.
Je to vzácné v této části země. Wolf je viceprezident St. Croix County Beekeepers Association a včelaří 40 let. Jeho rodina chovala včely od roku 1912. Wolf si myslí, že včely vzal jiný včelař. Řekl policii své podezření. Vyšetřovatelé nenašli důkaz nasvědčující, že včelstva vzal jiný včelař. Wolf uvažuje, že vybaví svých 400 úlů sledovacím zařízením, pro případ budoucí krádeže.

Hives with 1 million bees stolen from Wis. honey farm

4 komentáře:

  1. Tak to je zajímavé, že si někdo dá práci s tím, ukrást 33 včelích úlů... asi před rokem byla v TV zpráva, že někdo ukradl několik tun hnoje, cto mě pobavilo ještě víc :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si tuhle událost dávám do souvislosti s vysokými ztrátami včelstev v USA. Někdo ze zoufalství nad ztrátami to nezvládl a šel krást.

    OdpovědětVymazat
  3. Přišel o včely a tím měl spoustu volného času na vymýšlení hovadin.

    OdpovědětVymazat
  4. 33 úlů sice není pro velkovčelaře masivní ztráta, ale menšího to může taky uplně odradit od dalšího pokračování, což je škoda.

    Když jsem si kdysi od p. Kolomého od Bruntálu koupil prvních pět včelstev, bylo to super, tehdy jsem si koupil klasické obkladové palubky, tvrzený polystyren a sám si stloukl podle nákresu z internetu pár úlů i s nástavky. Hlavně sem si tehdy pohrál. No hodně hodin práce, hodně hodin nervů ale stálo to za to... po třech měsících jsem o své úly krádeží přišel. Nyní je musím mít na zahradě, v plasťácích a sousedi občas neumí uplně ocenit příležitostné (bohužel) vyrojení .... je to boj..

    OdpovědětVymazat

Komentář na blogu fcelar.blogspot.com