neděle 11. října 2009

Mezinárodní trh medu - výzvy a příležitosti - 3. (poslední) část

 Pokračování z první a druhé části zprávy

  5. Med a zdraví
  Existuje jedinečná příležitost pro využití vědy jako dobrého marketingového nástroje pro komunikaci o výhodách medu pro výrobce, prodejce a spotřebitele. Výbor pro propagaci medu a zdraví byl založena v roce 2007 v USA předními výrobci, balírnami a dovozci aby podporoval výzkum na vědeckém základu přínosu medu pro zdraví. Je nezbytné provádět pokročilý vědecký výzkum, máme-li potvrdit dávné intuice, že med jako přírodní produkt má přínos pro zdraví. Tyto intuice byly vyjádřeny v mnoha kulturách po několik tisíciletí. Nyní je stále možné je vědecky prozkoumat a potvrdit med jako zdraví prospěšný produkt přírody.
  V lednu 2008, výbor uspořádal první mezinárodní vědecké sympozium v Sacramentu, ve spojení s americkým Národním včelařskou konferencí. Vědci ze Švédska, Švýcarska, Nového Zélandu, Austrálie a Spojených států, představili vědecký výzkum na celé řadě zdravotních problémů. Sympozium bylo přenášeno místními a celostátními médii, včetně národní zdravotních nejčtenějších časopisů a publikum dosáhlo přes 67 miliónů "reakcí", což je považováno za velmi působivé. Několik členů výboru, včetně předsedy Red Bennett a Dr. Stefana Bogdanova, se zúčastnilo Apimondia v tomto roce.
  Dr. Ron Fessenden, a já, jako zakladatelé a  místopředsedové výboru, začali diskutovat o možnosti pořádat druhé sympozium v roce 2011. Zaznamenali jsme, že ostatní odvětví, jako jsou mandle a čaj průmyslu, výrazně zvýšily spotřebu a ceny za své produkty z velké části kvůli zavedení efektivních zdravotnických zpráv. Některý z prvních výzkumů ukazuje, že med může být přínosný pro potlačení kašle, regulaci hmotnosti, zdraví mozku, a délku spánku. Výzkum v oblasti medu a jeho vztah k vážným chorobám se provádí v různých zemích. Další informace naleznete na internetových stránkách  http://www.prohoneyandhealth.com/ a    Plakáty propagující med, (Med a zdraví)

  6. Marketing medu pro spotřebitele
  Mezinárodní odvětví medu představuje velkou příležitost pro účinnější a kreativní marketing tohoto znamenitého produktu přírody. Když se podíváme na trh s vínem a čajem, vidíme obrovský nárůst spotřeby v posledních desetiletích. Tyto přírodní produkty mají do své marketingové strategie vloženo několik důležitých témat, včetně:
1) širokou škálu různých nabízených profilů kvalit a chutí;
2) krásy a geografie výroby;
3) různé způsoby spotřeby a
4) zdravotnické zprávy, které se objevily v posledních desetiletích.
Všechny tyto marketingové strategie jsou k dispozici i pro med. Některé země, zejména v Evropě, úspěšně využívají takové zprávy. Med se vyrábí v mnoha krásných přírodních scenériích od pestrých polí po nádherné lesy a městské a příměstské populace jsou velmi vnímavé k této kráse. Vinařský průmysl provádí prohlídky vinic a dávají příležitosti k ochutnávce.
  Ve srovnání se světovou spotřebou třtinového a řepného cukru, světová spotřeba medu je méně než 1%. Pokud jde o spotřebu na obyvatele, ve Spojených státech se spotřebuje asi 1,1 libry. (1 / 2 kg) medu na osobu a rok, ale 63 liber cukru, podle některých odhadů. Přidáte-li jiná sladidla, jako jsou fruktózový kukuřičný sirup, rýžový sirup a jiná sladidla, světová spotřeba medu vypadá ještě menší. To znamená, že med by neměl být kupován, prodáván nebo uváděn na trh jako pouhé zboží.
  Marketingové studie opakovaně ukazují, že pokud jsou výrobky prodávány levně, spotřebitelské vnímání je zmateno a  hodnoty těchto produktů klesají. Průměrná prodejní cena medu vzrostla v USA o 16% za posledních 24 měsíců bez odpovídajícího snížení spotřeby, která se odhaduje v rozmezí 180.000 metrických tun (400.000.000 liber) na 225.000 metrických tun (500 000 000 liber) za rok v USA. V průmyslové oblasti je med je široce používán na trhu obilovin, chleba, a občerstvení, a to navzdory skutečnosti, že podíl medu v produktech je malý. To znamená, že příležitosti ke zvýšení maloobchodní i průmyslové spotřeby medu jsou významné. Je nutno si uvědomit, že však bude záležet na využití tvůrčího a sofistikované marketingové strategie jednotlivými společnostmi a Národními organizacemi medu.
  Med má potenciál, aby se ve větší míře podílel na růstu přírodních a ekologických potravin. Velmi komplexním způsobem je med součástí celosvětového hnutí směrem k zeleným potravinám, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Opravdu, produkce medu je nezbytná pro životaschopnost a zdraví globálního životního prostředí.

  7. Budoucnost
  Když uvažujeme o globálních makroekonomických a politických trendech v několika posledních staletí jsme svědky zvýšené mezinárodní provázanosti, spolupráce a integrace. Vznik Evropské unie, Světové obchodní organizace, severoamerické obchodní dohody a ASEAN poskytuje svědectví o tomto trendu směrem k ekonomické integraci. Kumulativní budoucí důsledky globální ekonomické integrace bude obsahovat nevyhnutelné snížení celních překážek obchodu, beztarifové bariéry obchodu a zemědělské dotace. Tam se bude muset posílit odpovídajícím způsobem mezinárodní právo s cílem zajistit, aby byl mezinárodní obchod veden poctivě a čestně.
  Matematická teorie geometrických fraktálů ukazuje, že integrace živých organismů a společenské organizace ve velkém měřítku vede k vyšší efektivnosti ve využívání energie, tj. že méně přírodních zdrojů je nutné mít jako vstupy pro dosažení stejných nebo vyšších výstupů. Globální trend směrem k vyšší míře integrace, vzájemné závislosti a spolupráci je nezvratný historický trend.
  V důsledku výše uvedených úvah, se bude muset mezinárodní průmysl medu upravit alespoň ve dvou hlavních směrech. Za prvé, musíme zachovat pobídku vyrábět a motivaci ke konzumaci medu, a uchovávat všechny segmenty průmyslu, včetně výrobců, vývozců a dovozců, balíren, výrobce, prodejce a spotřebitele fungujících jako zdravé segmenty této velké prokládané sítě. Zadruhé musí být minulá praxe snažící se dosáhnout konkurenční výhody tím, že se vytvářejí překážky omezit dodávky, nahrazena účinnými marketingovými strategiemi na zvýšení poptávky tak, aby byla před světovou nabídkou. Je nezbytná kreativní transformace k dosažení jak zvýšení poptávky tak zvýšení odměny za med, s jeho fascinující rozmanitostí kvality, jeho přínosem pro zdraví a jeho role ve vytváření přírodního a chutného sladidla a výživy planety.
Budoucnost medového průmyslu v hlavních spotřebitelských zemích bude záviset na posílení mezinárodní výměny, včetně včelařských metod, vývoje medových a zdravotních zpráv a marketingu medu s ohledem na jeho úžasnou rozmanitost a trvalou romantiku.       


Zdroj:   http://home.ezezine.com/1636/1636-2009.09.18.17.13.archive.html

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář na blogu fcelar.blogspot.com