neděle 29. listopadu 2009

Steve Vai mluví o své včelařské zálibě


Tvrdý rocker Steve Vai, jeden z nejlepších kytaristů všech dob, má taky svou měkkou stránku -- je totiž včelař. Kytarový virtuos našel neočekávané hobby, když roj včel zkrášlil na sousedově zdi zahradu jeho ženy. Říká: "Chtěl jsem pěstovat ovocné stromy a zjistil, že včely jsou skutečně fantastický způsob k opylování a tak jsem získal úl. Zatelefonoval jsem svému místnímu včelaři a on mi přinesl roj a dal ho do úlu."

Včely vždycky ochotně nespolupracovaly s Vai, který se musel tvrdě učit jak krotit jejich přirozené instikty. "Zadýmáte trochu kouře do úlu a ony si myslí, že vznikl v lese požár a tak se nacpou medem a nemohou bodat žihadlo, protože nemohou ohnout zadečky," říká Steve. "Po chvíli jdete do úlu a není problém. Včely jsou ve skutečnosti dost pohodové než si myslíte. Já jsem takový včelí našeptávač!"

Ovšemže to se nestalo bez nějakých pokusů a omylů. "Jednou jsem chytal divoký roj a musel jsem šplhat na strom nad mým studiem," říká Vai. "Vzal jsem si včelařskou kombinézu a měl jsem velkou bednu, kterou jsem vytahoval provazem a chtěl setřást roj, následující matku do bedny. Měl jsem držadlo hrnce přivázané k druhému konci provazu a hodil jsem ho kolem větve a nemohl jsem vidět, protože můj závoj se dostal do cesty a strhl jsem si závoj a vyhodil jsem držadlo a zachytil roj. Chomáč včel velikosti basketbalového míče mi spadl přímo na hlavu a dolů na záda a pořádně mě popíchal!"

Léta později, Vai kultivoval svůj včelařský provoz na dobročinné aktivity zvláště během dovolených. "Moje rodina sklízí med každý rok a nějaký ho rozdáváme o vánocích a dražíme ho pro charitu. Nazývám ho Med ohňové zahrady protože je to název jedné z mých nahrávek. Můžete si koupit med a my ho vydražíme pro charitativní akci jako moje Nadace" Make a Noise Foundation".

Steve Vai Discusses His Beekeeping Hobby

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář na blogu fcelar.blogspot.com